מהו מפתח חכם לרכב וכיצד הוא עובד – מערכת התנעה ללא מפתח

מהו מפתח חכם לרכב וכיצד הוא עובד ?

מפתח חכם לרכב (באנגלית: Smart Key) הוא מכשיר אלקטרוני שמשמש לפתיחה ולנעילה של הרכב באופן אלקטרוני ואוטומטי. המפתח החכם משלב טכנולוגיות מתקדמות כמו RFID (זיהוי במרחק מרחק)  כדי לאפשר שליטה ותפעול נוח על המערכת הסגירה של הרכב.
מפתח חכם לרכב מאפשר למשתמש לפתוח ולנעול את הרכב באמצעות תהליך אלקטרוני אוטומטי, ובמקרים רבים כולל גם יכולות נוספות כמו אתחול מנוע הרכב מרחוק, הפעלת מערכות האוורור או החימום, וכדומה.

המפתח החכם מגיע עם שלל טכנולוגיות אבטחה כדי למנוע גניבת הרכב. לדוגמה, הוא יכול להשתמש בקוד יחיד, לתקשר עם מערכת המנוע ועוד.

את אחד החידושים הבולטים בתחום הרכב ניתן למצוא במכוניות הפרימיום או במכוניות ששואפות להיות דומות למכוניות הפרימיום: החידוש המדובר הוא לא אחר מאשר מפתח חכם. זהו כרטיס מתוחכם שמבטל את הצורך להשתמש במפתח לפתיחת וסגירת דלתות הרכב וגם משמש להתנעת הרכב. אז איך זה עובד בעצם?

מפתח חכם לרכב

איך להניע רכב עם מפתח חכם

ברכב מותקנת מערכת שמזהה את כרטיס הפעלה שמחזיק בעל הרכב עצמו. הנקודות הבאות מפרטות כיצד כרטיס כזה פועל:

  1. שלב פתיחת הדלת וזיהוי הנהג – באמצעות הכרטיס (המפתח החכם), המערכת מאפשרת לנהג לפתוח את הדלת אפילו ממרחק ולהיכנס לרכב. ברגע שהכרטיס נמצא ברכב, גם אם הוא חבוי בכיס הנהג, המערכת מזהה שהנהג נכנס כך שאין צורך להיסחב עם צרור מפתחות מכביד ולחפש אותו בתיק או בכיסים.
  2. לחיצה פשוטה – לאחר שהמערכת המתקדמת זיהתה את הנהג עליו ללחוץ על כפתור ההתנעה שנמצא בלוח המחוונים, ואז הוא יכול לצאת לדרך.
  3. כיבוי הרכב, נעילה והגנה מקסימלית – כדי לכבות את המכונית יש ללחוץ על אותו הכפתור שהתניע אותה וכמו שניתן לפתוח את הרכב באופן אוטומטי ממרחק – כך גם ניתן לנעול אותו. נוסף על כך, ניתן לשנות את קוד המפתח לצורך הגנה מקסימלית.

היתרונות במערכת התנעה ללא מפתח

איך להניע עם מפתח חכם

  • מפחית פעולות – כאמור, המפתח החכם מבטל את הצורך במפתח רגיל. שימוש בו הופך פעולות שוטפות כמו פתיחת וסגירת הרכב לקלות בהרבה יותר.
  • מקל על הכיסים – המפתח החכם חוסך את הצורך להסתובב עם צרור מפתחות לרכב.
  • נסיעות עם ילדים – פשטות ונוחות השימוש במפתח חכם מאפשרת לבעל הרכב לא להסיר מהם את העיניים ומשאירה את ידיהם חופשיות עד לרגע הנהיגה.
  • שימוש לא מוגבל – יתרון חשוב נוסף הוא ששימוש במפתח חכם לרוב אינו מוגבל בסוג הרכב ושנת הייצור שלו – כיום ניתן להתקין את המערכת ברוב הרכבים.

כיצד לפעול במקרים בהם מפתח החכם אינו פועל?

אם המפתח החכם לא מתניע, יש לפנות אל פורץ רכבים שעבר את כל ההסמכות הדרושות, בעל ניסיון רב, מעודכן בכל החידושים בתחום וזמין  עבור באזור בו הרכב נמצא יוכל להגיע במהירות, לזהות את התקלה ולפתור אותה כך שיהיה ניתן להמשיך בדרך תוך זמן קצר.

מתקדמים לדור הבא של מפתחות הרכב

אם אתם מעוניינים לשדרג את החוויה ברכב למתקדמת ונוחה יותר באמצעות שליטה במערכת ההתנעה ומנגנוני הפתיחה והסגירה של הרכב, תוכלו גם אתם להתקין מפתח חכם. התקנת מערכת חכמה יכולה מתבצעת בקלות על ידי מנעולן רכב שמכיר את המערכת ויכול להסביר לבעל הרכב על השימוש בה.

חשוב לדעת –  במידה והמפתח נגנב, מנעולן רכב מקצועי בבאר שבע, משחזר מפתח חכם. השרות ניתן גם עבור כל מי שמעוניין להפקיד מפתח ספייר בידי מישהו שאתם סומכים עליו או כתוצאה מתנזק בלתי הפיך למוצר.

כך או כך, מעבר לשימוש במפתח חכם זו החלטה נבונה, וסביר להניח שבעתיד רוב הרכבים בשוק יעברו לשימוש מפתח חכם.

Call Now Buttonלחיוג לחץ כאן 073-7054220