5 פתרונות לטיפול במנעולים תקולים

5 פתרונות לטיפול במנעולים תקולים – אף אדם לא רוצה להקלע לסיטואציות בהן המנעול של דלת הכניסה הראשית של הבית – תקול. אם יתמזל מזלו זה לא יקרה בדלת הראשית או שזה יקרה בזמני לחץ ממוטטי עצבים.

כמובן שתקלות שכאלה קורות במפתיע, לכן כאשר נקלעים למצב שבו מנעול הדלת תקול כדאי מאד לדעת מה צריך לעשות, איך ניתן לפתור, גם אם באופן זמני את התקלה ומה הצעדים שיש לבצע מיד כאשר יש זמן לבדוק את הנושא לעומק.

באופן כללי וגורף חשוב מאד לדעת שטיפול ותיקון מנעולים תקולים הם משימות שרק איש מקצוע יכול וצריך לבצע ולא מומלץ לנסות לתקן תקלה ללא הידע הדרוש לכך.

המחשבה האינטואיטיבית של אנשים רבים ששמים לב שיש תקלה במנעול שלהם היא להחליף את המנעול התקול במנעול חדש. מומלץ שלא לעשות זאת באופן מידי, שכן ייתכן ומדובר בבעיה שניתן לפתור בקלות ובמהירות.

5 פתרונות לטיפול במנעולים תקולים

כיצד להמנע מתקלות במנעוללהלן חמש אפשרויות שניתנות לביצוע כשלב ראשוני על מנת להבין מה מהות התקלה במנעול:

אבחון עצמי – אפשר לנסות לבחון בעין בלתי מזוינת מה בדיוק קרה. מנגנון הנעילה עשוי מרכיבי מתכת ולעיתים כיפוף או בלאי טבעי של אחד הרכיבים, אפילו הקטן שבהם, עלול לגרום לתקלה במנגנון הנעילה כולו.

גם אם קל להבחין במה שהשתבש – לא מומלץ לנסות לכופף או להחזיר למקום, שכן פעולה זו עלולה להחליש את חוזק הרכיב. בדרך זו אפשר יהיה לפחות למסור מידע לאיש המקצוע בנוגע למה שנראה כמקורה של הבעיה.

נקודת החיבור של הבריח למשקוף – לעיתים נדמה שמנעול עצמו לא מתפקד אך בעצם יהיה מדובר בגוף זר או הפרעה שעומדת בדרכו של הבריח אל תוך החור שבמשקוף או בצירי הדלת.

ייתכן שאפשר יהיה לגלות עם פנס את העצם שמפריע ואם לא – יכול להיות שיהיה כדאי לפרק את הציר ולהחליפו בחדש. יש להצטייד לשם כך בכלי העבודה המתאימים למשימה זו על מנת לבצע אותה כפי שצריך.

במידה והמנעול נראה כאילו אינו מחובר לדלת – ייתכן ויהיה מדובר בחיזוק החיבורים ותו לא. לא כדאי למהר ולחשוב שהמנעול אינו תקין, אלא לוודא שהוא מקובע למקומו בחוזקה.

וידוא זה עשוי להתברר כפעולה מונעת שכדאי לבצע אחת לכמה שבועות ובמידה ומתגלה שהחיבור רופף – לחזק אותו בחזרה למקומו.

תקלה במנגנון הנעילה – יש מקרים שבהם התקלה תתרחש במנגנון הנעילה. מי שלא מכיר את רזי המקצוע ואת הקרביים של מנגנונים אלה – לא יוכל לנחש או לאבחן בעצמו את הבעיה.

גם אם ינסה להסתכל דרך חור המנעול – בשל הנפח הקטן והחושך – הוא לא יוכל להבין באמת מה השתבש. לכן, אם נראה שהמפתח לא נכנס כראוי למקומו, לא מסתובב או לא נועל את הדלת – לא כדאי לנסות להבין מה קרה.

חומרי סיכה – אחד הפתרונות המהירים ביותר שניתן לעשות בהם שימוש הוא התזת חומר סיכה על הרכיבים השונים הלוקחים חלק בנעילת הדלת – חור המנעול, הבריח, הידית וציר המשקוף.

פעולה זו עשויה להיות מבוצעת כעזרה ראשונה על מנת לפתור את הבעיה באופן נקודתי – או לפחות עד הגעתו של איש מקצוע שיאבחן את הבעיה העיקרית שקרתה.

ברוב המקרים פעולת הסיכה תסייע למפתח להחליק פנימה, לבריח להינעל במקומו הנכון ותסלק עצמים שמפריעים בדרכם של רכיבים אלה.

למידע נוסף בנושא – מנעולן כספות בבאר שבע

ממה חשוב להזהר?

ממה צריך להזהר!חשוב מאד לדעת שמנעולים הם אביזרים מתקדמים במיוחד כיום וניסיון לבצע פעולה עלול להביא יותר נזק מתועלת.

אמנם מצב שבו המנעול אינו פועל כשורה עלול להיות מלחיץ או אפילו מפחיד במיוחד אם אתם לא בבית ואתם נמצאים בשירותים ציבוריים כגון שירותים ניידים  – אך חשוב לזכור שכל איש מקצוע מבצע את מה שהוא יודע ולכן מי שאינו מכיר את מנגנוני הנעילה – עדיף שכלל לא ינסה לפתור את הבעיה או להבין מה מקורה.

כיום ישנם מנעולים מתוחכמים ביותר ששימוש לא נכון בהם עלול לגרום להם להינעל בדרך שלא ניתנת לפתיחה – מה שיוביל בהכרח להחלפת המנגנון כולו ויהיה כרוך בהוצאה גבוהה של כספים.

Call Now Buttonלחיוג לחץ כאן 073-7054220